
Ochrona podłoża – również dla użytków zielonych
Nowy JAGUAR 960 TERRA TRAC wyznacza nowe standardy w kwestii ochrony podłoża. Badania przeprowadzone w Wyższej Szkole Zawodowej w Kilonii potwierdziły, że już zastosowanie napędu o najmniejszej szerokości gąsienic wynoszącej 635 mm zapewnia ponaddwukrotnie większą powierzchnię styku przekraczającą 1,3 m2 w porównaniu z ogumieniem w rozmiarze 800. W połączeniu z również dostępnym fabrycznie systemem kontroli ciśnienia w oponach tylnej osi JAGUAR 960 TERRA TRAC zapewnia najwyższy poziom ochrony gleby. W przypadku trudnych warunków i wilgoci panującej przy zbiorach mniej zapada się on w podłoże. Ułatwia to też pracę innym sprzętom wspomagającym zbiory. Dostępne są również dwie dodatkowe wersje gąsienic o szerokości 735 mm i 890 mm.
Na użytkach zielonych zastosowanie ma system ochrony na nawrotach napędu TERRA TRAC. Podczas pokonywania zakrętów rolki podporowe dociskają się hydraulicznie do dołu, przednia rolka napędowa podnosi się, a powierzchnia styku ulega zmniejszeniu o około jedną trzecią. Pozwala to w widoczny sposób ograniczyć szkody w darni powstające w efekcie ścinania przy nawracaniu. Pomiary wykonane przez Wyższą Szkołę Zawodową w Kilonii wykazały, że nacisk na podłoże przy dociśniętych rolkach podporowych pozostaje poniżej poziomu maszyny kołowej.
Perfekcyjnie zintegrowany i wąski na drodze
Wieloletnie doświadczenia firmy CLAAS z napędem TERRA TRAC sprawiają, że technika ta jest perfekcyjnie zintegrowana w nowym modelu JAGUAR. Podwozie maszyny zostało w tym celu przedłużone o metr. Zawieszenie wahliwe umożliwia użytkowanie również w najtrudniejszych warunkach. Napęd może oscylować o 10° do góry i 13° w dół przy zastosowaniu stabilnego ogranicznika.
JAGUAR 960 TERRA TRAC wyznacza nowe standardy również na drodze. Przy taśmie gąsienic o szerokości 635 mm nie przekracza on całkowitej szerokości 3 m i tym samym może być bez problemu dopuszczony do ruchu drogowego. W przypadku szerokiej gąsienicy 890 mm maszyna nie przekracza szerokości 3,5 m. Amortyzowany napęd dopuszcza prędkość maksymalną do 40 km/h i zapewnia najwyższy komfort jazdy.
Przedłużony rozstaw osi prowadzi do znacznego powiększenia przestrzeni do konserwacji i pozwala zapewnić dobry dostęp przez klapy konserwacyjne nad gąsienicami. Przykładowo rozbudowa zgniatacza ziaren jest bardzo prosta w wykonaniu nad prawą gąsienicą.